IVECO CROSSWAY LE 12M NATURAL POWER
Iveco Crossway LE 12M Natural Power je částečně nízkopodlažní autobus s pohonem na CNG, který společnost IVECO BUS představila na konci roku 2017. Je poháněn motorem Iveco Cursor 9 CNG o objemu 8,7 litrů s maximálním výkonem 265 kW. Emisní normy EURO 6 je dosaženo poze technologií SCR (selektivní katalytická redukce). K dispozici je automatická převodovka Voith. Palivo je přiváděno z plynových zásobníků umístěných na sřeše vozu. Na rozdíl od většiny ostatních CNG autobusů je však střešní partie s plynovými lahvemi řešena jejich zapuštěním do konstrukce střechy vozu. Nevzniká tak poněkud nevzhledný "hrb". U Crosswaye Natural Power vystupuje box s lahvemi jen 70 mm nad hranu střechy, takže výška vozu je stejná jako u dieselové verze s klimatizací. Plynové lahve jsou 4, každá o objemu 315 litrů, což je postačující na dojezd až 600km. Zapuštění lahví do střechy se projevilo v interiéru, kde je oproti naftovému modelu snížen strop, avšak minimální výška uvniř zůstala identická.
Délka autobusu je 12 050 mm, šířka 2 550 mm, výška 3 210 mm.
Vůz v provedení pro ČSAD Frýdek-Místek a.s. je dvoudveřový, první i druhé dveře jsou dvoukřídlé, oboje o šířce 1 200 mm. Výklopná plošina je tradičně u druhých dveří, naproti nim je pak prostor pro invalidní vozík či kočárek. Ačkoliv vozidlo vychází z verze CITY, interiér odpovídá linkovému provedení (sedadla s vysokými opěradly, prostor pro zavazadla nad sedačkami v zadní části apod.), Laděn je do odstínů šedé, potahy sedadel jsou vyvedeny v tmavě zelené s motivy historických autobusů. Vnější olakování odpovídá korporátnímu schématu dopravce, tedy bílá barva s dolním zeleným pruhem po obvodu vozu. (Jeden z autobusů pak prozatím zůstává v bílém laku bez zeleného pruhu). Obsaditelnost je 43 sedících a až 48 stojících cestujících.
Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/nove-autobusy-pro-frydlantsko/
Iveco Crossway LE 12M Natural Power je částečně nízkopodlažní autobus s pohonem na CNG, který společnost IVECO BUS představila na konci roku 2017. Je poháněn motorem Iveco Cursor 9 CNG o objemu 8,7 litrů s maximálním výkonem 265 kW. Emisní normy EURO 6 je dosaženo poze technologií SCR (selektivní katalytická redukce). K dispozici je automatická převodovka Voith. Palivo je přiváděno z plynových zásobníků umístěných na sřeše vozu. Na rozdíl od většiny ostatních CNG autobusů je však střešní partie s plynovými lahvemi řešena jejich zapuštěním do konstrukce střechy vozu. Nevzniká tak poněkud nevzhledný "hrb". U Crosswaye Natural Power vystupuje box s lahvemi jen 70 mm nad hranu střechy, takže výška vozu je stejná jako u dieselové verze s klimatizací. Plynové lahve jsou 4, každá o objemu 315 litrů, což je postačující na dojezd až 600km. Zapuštění lahví do střechy se projevilo v interiéru, kde je oproti naftovému modelu snížen strop, avšak minimální výška uvniř zůstala identická.
Délka autobusu je 12 050 mm, šířka 2 550 mm, výška 3 210 mm.
Vůz v provedení pro ČSAD Frýdek-Místek a.s. je dvoudveřový, první i druhé dveře jsou dvoukřídlé, oboje o šířce 1 200 mm. Výklopná plošina je tradičně u druhých dveří, naproti nim je pak prostor pro invalidní vozík či kočárek. Ačkoliv vozidlo vychází z verze CITY, interiér odpovídá linkovému provedení (sedadla s vysokými opěradly, prostor pro zavazadla nad sedačkami v zadní části apod.), Laděn je do odstínů šedé, potahy sedadel jsou vyvedeny v tmavě zelené s motivy historických autobusů. Vnější olakování odpovídá korporátnímu schématu dopravce, tedy bílá barva s dolním zeleným pruhem po obvodu vozu. (Jeden z autobusů pak prozatím zůstává v bílém laku bez zeleného pruhu). Obsaditelnost je 43 sedících a až 48 stojících cestujících.
Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/nove-autobusy-pro-frydlantsko/
Iveco Crossway LE 12M Natural Power je částečně nízkopodlažní autobus s pohonem na CNG, který společnost IVECO BUS představila na konci roku 2017. Je poháněn motorem Iveco Cursor 9 CNG o objemu 8,7 litrů s maximálním výkonem 265 kW. Emisní normy EURO 6 je dosaženo poze technologií SCR (selektivní katalytická redukce). K dispozici je automatická převodovka Voith. Palivo je přiváděno z plynových zásobníků umístěných na sřeše vozu. Na rozdíl od většiny ostatních CNG autobusů je však střešní partie s plynovými lahvemi řešena jejich zapuštěním do konstrukce střechy vozu. Nevzniká tak poněkud nevzhledný "hrb". U Crosswaye Natural Power vystupuje box s lahvemi jen 70 mm nad hranu střechy, takže výška vozu je stejná jako u dieselové verze s klimatizací. Plynové lahve jsou 4, každá o objemu 315 litrů, což je postačující na dojezd až 600km. Zapuštění lahví do střechy se projevilo v interiéru, kde je oproti naftovému modelu snížen strop, avšak minimální výška uvniř zůstala identická.
Délka autobusu je 12 050 mm, šířka 2 550 mm, výška 3 210 mm.
Vozy v provedení pro ČSAD Frýdek-Místek a.s. jsou dvoudveřové, první i druhé dveře jsou dvoukřídlé, oboje o šířce 1 200 mm (platí pro 7 vozů zajišťující od prosince 2018 dopravní obslužnost na Frýdlantsku), vozidla pro obsluhu Frýdecko-Místecka (od 6/2019) mají první dveře jednokřídlé. Výklopná plošina je tradičně u druhých dveří, naproti nim je pak prostor pro invalidní vozík či kočárek. Ačkoliv vozidlo vychází z verze CITY, interiér odpovídá linkovému provedení (sedadla s vysokými opěradly, prostor pro zavazadla nad sedačkami v zadní části apod.) Laděn je do odstínů šedé, potahy sedadel jsou vyvedeny v tmavě zelené s motivy historických autobusů. Vnější olakování odpovídá korporátnímu schématu dopravce, tedy bílá barva s dolním zeleným pruhem po obvodu vozu. Obsaditelnost je 43 sedících a až 48 stojících cestujících.
Ve vozovém parku Transdev Slezsko a.s., provozovna Frýdek-Místek, je nyní celkem 33 vozů tohoto typu. 7 autobusů bylo do provozu zařazeno 9.12.2018 (určeny pro dopravní obslužnost vysoutěžené oblasti Frýdlantsko), 26 vozidel zajišťuje od 9.6.2019 dopravní obslužnost ve vysoutěžené oblasti Frýdecko-Místecko.