20.12.2013 00:34

PRVNÍ IVECO CROSSWAY NOVÉ MODELOVÉ ŘADY EURO VI PRO ČR BYL PŘEDÁN ČSAD FRÝDEK-MÍSTEK A.S.

První autobus Iveco Crossway nové modelové řady Euro VI vyrobený ve Vysokém Mýtě byl slavnostně předán v úterý 17.prosince společnosti ČSAD Frýdek-Místek a.s. (člen dopravní skupiny 3ČSAD). Jde zároveň o celosvětově první Crossway LE CITY nové řady Euro VI předaný zákazníkovi.

Vysokomýtskou „jedničkou“ s motorem nové normy se stal třídveřový městský autobus Crossway LE CITY Euro VI s motorem Tector 7 o délce 12 m, který na expedici Iveco Czech Republic převzal Ing. Tomáš Vavřík, MBA, generální ředitel dopravní skupiny 3ČSAD. Autobus Crossway LE bude ČSAD Frýdek-Místek a.s. provozovat na městských a meziměstských linkách. V provedení se třemi dveřmi nabídne Crossway LE prostor pro 33 sedících a 72 stojících cestujících. Na přání zákazníka je autobus připraven přepravovat cestující na invalidním vozíku pomocí manuálně ovládané plošiny a prostoru naproti středním dveřím se zádržným systémem, opěrou zad, samonavíjecím pásem a sklopnou loketní opěrou. Pomocí kamerového systému může řidič sledovat pohyb u zadních dveří. Zelené olakování vkusně ladí s interiérem vozu, kde jsou odstíny zelené použity na potahových látkách sedadel, přídržných tyčích, madlech i mezistěnách. Praktické je i umístění vnějšího reproduktoru pro hlášení trasy autobusu na zastávkách. Všestranný a provozně hospodárný univerzální autobus nabídne dopravci díky novému motoru Tector 7 Euro VI o objemu 6,7 litrů s výkonem 210 kW větší výkon a nižší spotřebu paliva. Řešení odhlučnění motorového prostoru výrazně zlepšilo pohodlí řidiče i cestujících.

Radomil Novotný, Product Manager Intercity, představil silné stránky nových autobusů Crossway Euro VI: „Optimalizovali jsme délky na 10,8 m, 12 m a 13 m i kapacitu jednotlivých modelů. Nový „funkční“ design pamatuje například i na snadné a rychlé opravy s cílem vrátit vůz po servisním zásahu co nejdříve do provozu. Unikátní je celé hnací ústrojí a jeho provozní efektivita a životnost, výrazně (až o polovinu) se podařilo snížit hluk v interiéru a zvýšit jízdní komfort. Místo řidiče v autobusech Crossway Euro VI je ve srovnání s řadou Euro V ve standardu i u toho nejkratšího vozu až o 10 centimetrů delší. Zvýšily se i standardy bezpečnosti pro cestující a ostatní účastníky silničního provozu. Autobusy prošly rozsáhlými testy v Evropě, zámoří i za polárním kruhem, absolvovaly zkoušky na polygonech i v náročném zátěžovém provozu u vybraných evropských dopravců.“

Slavnostního předání ve Vysokém Mýtě se zúčastnil za ČSAD kromě generálního ředitele Ing. Tomáše Vavříka, MBA  i  Ing.Jakub Vyvial, ředitel divize osobní dopravy, město Frýdek-Místek zastupoval náměstek primátora Karel Deutscher, Ing. Zbyněk Julínek z odboru dopravy a silničního hospodářství a Ing. Jan Širc z dopravní komise města.

 

Zdroj: Tisková zpráva Iveco ČR

 

 

—————

Zpět


Kontakt



Ztráty a nálezy: 602 554 902 (Po-Pá 6:00 – 14:00)