SOR EBN 9,5

Městský nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 9,5 je dvounápravový dvoudveřový elektrobus délky 9 790 mm určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu.

Je poháněn asynchronním šestipólovým vodou chlazeným elektromotorem o jmenovitém výkonu 120 kW. Točivý moment je 968 Nm.

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak nezávislé naftové topení.

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Elektrobusy SOR EBN 9,5 pro MHD Hranice (reg.značky 1TC 1840, 1TC 1841, 1TC 1842, 1TC 1843, 1TC 1844 a 1TC 1845, od konce března 2019 pak místo vyhořelého 1TC 1842 nový 6E2 9685)  jsou vyvedeny v tradičním korporátním laku, tedy v kombinaci zelené a bílé barvy, avšak oproti standardně užívané zelené v odstínu RAL 6018 byl mimořádně použit metalický odstín G-92787. Navíc jsou vozy opatřeny tematickým polepem, který byl vytvořen ve spolupráci s městem Hranice. Řezaná grafika znázorňuje časovou linku s významnými hranickými letopočty, kdy ve městě vznikaly významné stavby (synagoga, kostel, viadukty), či byla prozkoumána další etapa proslulé hranické propasti. Analogicky pak grafika na tuto časovou osu navazuje nasazením první elektrifikované MHD flotily. Přistoupeno bylo i k mírné úpravě logotypu 3ČSAD, do kterých byla zakomponována zástrčka symbolizující elektropohon.

Vozidla jsou osazena vnějšími i vnitřními informačními panely, vnitřní LED panely BUSTEC zobrazují cestujícím informace o jízdě v reálném čase. Odbavovací zařízení je nově od firmy MIKROELEKTRONIKA, významnou novinkou, která je zajištěna ve spolupráci s ČSOB,  je možnost rychlého a pohodlného odbavení prostřednictvím bezkontaktní platební karty.

Samozřejmostí je vybavení elektrobusů akustickými asistenčními systémy pro slabozraké a nevidomé, k dispozici je rovněž výklopná plošina pro snadnější nástup a výstup imobilních cestujících. Mladší cestující ocení možnost připojení prostřednictvím WiFi. Vozy mají celkem 26 pevných a dvě sklopné sedačky.

Dopravce pro provoz v Hranicích využívá silného zázemí své mateřské společnosti CIDEM Hranice a.s., v jejímž areálu má k dispozici nově vybudované nabíjecí stanice, parkovací a odstavné plochy a zázemí pro řidiče.

Slavnostní představení nových bezemisních vozů proběhlo na Masarykově náměstí v Hranicích ve čtvrtek 19.10.2017.

Během programu došlo také k ocenění výherců výtvarné soutěže žáků a studentů na téma "Doprava v roce 2050". Vítězné výkresy byly vystaveny ve dvou elektrobusech.

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Během programu došlo také k ocenění výherců výtvarné soutěže žáků a studentů na téma "Doprava v roce 2050". Vítězné výkresy byly vystaveny ve dvou elektrobusech.

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Během programu došlo také k ocenění výherců výtvarné soutěže žáků a studentů na téma "Doprava v roce 2050". Vítězné výkresy byly vystaveny ve dvou elektrobusech.

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Během programu došlo také k ocenění výherců výtvarné soutěže žáků a studentů na téma "Doprava v roce 2050". Vítězné výkresy byly vystaveny ve dvou elektrobusech.

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Během programu došlo také k ocenění výherců výtvarné soutěže žáků a studentů na téma "Doprava v roce 2050". Vítězné výkresy byly vystaveny ve dvou elektrobusech.

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

 

 

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

 

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/
Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/
Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/
Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/vv

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Trakční baterie je lithium-iontová, složena ze 180 článků, s kapacitou 172 kWh. Dojezd na jedno nabití je až 180 km.

Využíváno může být jak elektrické, tak i nezávislé naftové topení.



Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/

 

Finanční náklady na jeden km jízdy jsou sice nižší než u dieselových vozů, cena elektrobusu ovšem až třikrát převyšuje cenu klasického naftového autobusu, proto je k navrácení investice potřeba adekvátně delší doby. Opodstatnění mají proto dotační tituly, jejichž prostřednictvím jsou vozidla financována. V případě MHD Hranice byl nákup realizován za přispění dotací z programu IROP (Integrovaný regionální operační program).

Více zde: https://csadfm.webnode.cz/news/a6-novych-elektrobusu-pro-mhd-hranice-bylo-predstaveno-na-dni-elektromobility/